Podczas studiow na kierunku Media Cyfrowe, zakonczonym dyplomem Associate of Science, A.S. studenci zdobywaja kwalifikacje niezbedne do pracy w rozwijajacym sie rynku technologii interaktywnych. Wykladowcy prezentuja podstawowe zasady tworzenia multimediow takie jak operacje komputerowe, sieci i systemy operacyjne, nagrywanie dzwiekow i muzyki, produkce filmowa i teorie sztuki. Studenci kontynuuja nauczanie przez srednio i zaawansowane przedmioty traktujace o grafice trojwymiarowej 3D w czasie rzeczywistym, projektowaniu stron internetowych i mediow interaktywnych.
Kontakt studentow z wykladowcami z Full Sail, wybitnych gosci i zajecia laboratoryjne w studiu daja doskonale przygotowanie do wkroczenia w rynek pracy. Godziny ciezkiej pracy spedzone na przygotowaniu do odniesienia sukcesu zaowocuja uzyskaniem pracy w najbardziej prestizowych firmach, poszukujacych tych najlepszych. Dzial zajmujacy sie zawodowa promocja studentow pomaga w organizowaniu rozmow kwalifikujacych na praktyki i pracy w przemysle mediow cyfrowych.
Program kursu
Godziny zegarowe/ Godziny kredytowe |
|
1. Wprowadzenie do sztuki mediow |
54 / 3.40* |
2. Mechanizmy zycia /edukacja ogolna |
265 / 15.27* |
3. Dzwiek multimedialny |
156 / 8.27* |
4. Grafika komputerowa |
192 / 9.60 |
5. |Teoria sztuki i projektowania |
66 / 4.33 |
6. Komputery w mediach cyfrowych |
120 / 5.87 |
7.Sieci i systemy operacyjne |
88 / 4.53 |
8. Produkcja video i telewizyjna |
172 / 8.53 |
9. Projektowanie stron internetowych |
124 / 6.13 |
10. Wprowadzenie do grafiki trojwymiarowej 3D |
192 / 9.60 |
11. Grafika 3D w czasie rzeczywistym |
120 / 6.13 |
12. Asemblacja mediow cyfrowych |
192 9.60 |
13. Dzialalnosc gospodarcza i prawo w branzy rozrywkowej |
64 / 4.27* |
Ogolem godzin zegarowych |
1805 |
Ogolem tygodni |
60 |
Ogolem godzin kredytowych |
95 |
* przedmioty zaznaczone gwiazdka sa takie same jak na kierunku Produkcja Fimowa i Video i byly dokladnie opisane w poprzednim wydaniu Monitora. Studia na w/w kierunku kosztuja $29,900 i trwaja 60 tygodni. W tym czasie studenci koncza w przyspieszonym tempie dwuletnie studia.
Adres i telefon szkoly:
Full Sail Real World Education
3300 University Boulevard
Winter Park, FL 32792-7429
Tel (880) 226 -7625
Kurs "Grafika komputerowa"
" Grafika komputerowa" to modul oferujacy studentom techniki tworzenia grafiki komputerowej na kazdym poziomie, od podstawowego po zaawansowany, z wykorzystaniem profesjonalnego oprogramowania komputerowego stosowanego na calym swiecie przez firmy produkujace grafike i animacje. Kurs ten uczy tworczego spojrzenia na niekiedy problematyczny proces projektowania oraz przybliza zagadnienie ram czasowych produkcji i elementow graficznych projektow multimedialnych demonstrujac w praktyce metody manipulacji obrazu cyfrowego w profesjonalnym studio. W efekcie studenci zdobywaja pelne zrozumienie technik tworzenia grafiki komputerowej i technik wprowadzania/wyprowadzania danych cyfrowych, poznaja teorie koloru, zasady korekty, ucza sie tworzenia efektow specjalnych i poznaja narzedzia sluzace do grafiki, skladania obrazu, jak i obrazow ruchomych - animacji.
Program kursu
Godziny zegarowe |
|
Narzedzia grafiki komputerowej |
30 |
Projekt i kolor |
16 |
Uklad i kompozycja |
26 |
Cyfrowe przetwarzanie informacji graficznych |
44 |
Efekty specjalne |
30 |
Komputerowy projekt graficzny |
46 |
Ogolem godzin zegarowych |
192 |
Ogolem godzin kredytowych |
9.60 |
Czas trwania kursu |
8 tygodni |
Cele kursu "Grafika Komputerowa"
Kurs ma na celu poznanie podstawowych technik graficznych przy zastosowaniu najnowoczesniejszego oprogramowania komputerowego, jakie niezbedne jest do stworzenia produktu na profesjonalnym poziomie. Ukonczenie kursu w ramach kierunku oferowanego przez Full Sail i zakonczonego dyplomem Associate of Science, A.S. zwieksza szanse absolwentow na otrzymanie pierwszego zatrudnienia na stanowiskach grafika/projektanta lub projektanta zajmujacego sie tworzeniem efektow specjalnych.
Kurs "Teoria sztuki pieknej i projektowania"
" Teoria sztuki pieknej i projektowania" przekazuje studentom zrozumienie kompozycji, projektu, sztuki, koloru i grafiki poprzez studia roznych stylow w sztuce, z podkresleniem ich historycznie utrwalonego wplywu natury socjologicznej i psychologicznej. Kurs ten jest niezbedny w swiecie multimediow, gdzie tradycyjne formy sztuki czesto laczone sa z aktualnymi wizerunkami, dajac w efekcie nowy, znaczacy gatunek artystyczny.
Program kursu
Godziny zegarowe |
|
Elementy i kompozycja sztuki pieknej i grafiki |
12 |
Rozumienie sztuki |
4 |
Warsztaty rysunku, koloru i barwy, perspektywy |
12 |
Rysownictwo, animacja, storyboarding |
8 |
Typografia, uklad druku i projekt |
12 |
Projekt logo i stron internetowych |
8 |
Koncowy projekt i podsumowanie |
10 |
Ogolem godzin zegarowych |
66 |
Ogolem godzin kredytowych |
4.33 |
Czas trwania kursu |
8 tygodni |
Cele kursu "Teoria sztuki pieknej i projektowania"
Kurs ma na celu przekazanie studentom podstawowych i najwazniejszych elementow znajomosci koloru i projektu, jakie skladaja sie na podstawowa wiedze konieczna przy tworzeniu i produkcji grafiki. Ukonczenie kursu w ramach kierunku oferowanego przez Full Sail i zakonczonego dyplomem Associate of Science, A.S. zwieksza szanse absolwentow na otrzymanie pierwszego zatrudnienia na stanowiskach projektanta lub specjalisty od multimediow, w wielu roznych firmach.
Kurs "Komputery w mediach cyfrowych"
W trakcie trwania kursu " Komputery w mediach cyfrowych" studenci ucza sie podstaw projektu mediow interaktywnych. Kurs pokrywa najwazniejsze podstawy procesu projektowania, jak planowanie harmonogramu projektu mediow interaktywnych, projekt interfejsu uzytkownika i zagadnienia zwiazane z generowaniem aktywow medialnych. Inne tematy, jakie obejmuje kurs, to integracja aktywow dla projektu, programowanie projektu, wyszukiwanie i korekcja bledow w projekcie i testowanie projektu. Studenci uczestnicza w dyskusjach na temat mozliwych metod dystrybucji skonczonego projektu, na przyklad poprzez portale i informacyjne "kioski" internetowe, CD-ROMy, DVD, wideo. Omawiane jest takze zagadnienie systemowej wspoloperatywnosci wieloplatformowej, ze szczegolnym uwzglednieniem sytuacji projektu budowanego na okreslonej platformie systemowej, lecz z przeznaczeniem do dystrybucji na innej platformie.
Program kursu
Godziny zegarowe |
|
Wprowadzenie do mediow interaktywnych |
8 |
Planowanie harmonogramu projektu |
4 |
Interfejs uzytkownika |
8 |
Generowanie aktywow medialnych |
16 |
Narzedzia opracowan autorskich |
24 |
Koncepcje programowania |
12 |
Wyszukiwanie i korekcja bledow w projekcie i testowanie |
32 |
Zagadnienia dystrybucyjne |
16 |
Ogolem godzin zegarowych |
120 |
Ogolem godzin kredytowych |
5.87 |
Czas trwania kursu |
8 tygodni |
Cele kursu "Komputery w mediach cyfrowych"
Wyposazenie studentow w praktyczna znajomosc oprogramowania i sprzetu komputerowego, jakie stosowane sa w projektach mediow interaktywnych, ich produkcji i dystrybucji. Ukonczenie kursu w ramach kierunku oferowanego przez Full Sail i zakonczonego dyplomem Associate of Science, A.S. zwieksza szanse absolwentow na otrzymanie pierwszego zatrudnienia na stanowiskach operatorow komputerowych, w wielu roznych firmach oferujacych szeroko rozumiane produkty multimedialne.
Kurs "Sieci i systemy operacyjne"
" Sieci i systemy operacyjne" to kurs szczegolowo przedstawiajacy zagadnienia zwiazane z systemami operacyjnymi. Kurs przygotowuje studentow do pracy ze zlozonymi procesorami i urzadzeniami zewnetrznymi, typowymi dla srodowiska sieci komputerowej. Nacisk kladzie sie na rozumienie ograniczen, wynikajacych z zastosowanego sprzetu komputerowego w srodowisku mediow interaktywnych. Studenci poznaja podstawowe i niezbedne elementy sieci komputerowej, buduja polaczenia sieciowe, pracuja z rozproszonym oprogramowaniem sieciowym i dokonuja transferu danych w obrebie sieci. Zdobywaja takze znajomosc technik wykorzystywanych w komunikacji miedzy wieloma komputerami. W trakcie pracy nad roznymi projektami, studenci ucza sie wlasciwej oceny systemow operacyjnych i ich zdatnosci do konkretnych zadan.
Program kursu
Godziny zegarowe |
|
Przeglad systemow operacyjnych |
4 |
Systemy operacyjne (Windows 95/NT, MacOS, Unix) |
48 |
Przeglad sieci |
8 |
Zarzadzanie siecia |
20 |
Zarzadzanie urzadzeniami zewnetrznymi |
8 |
Ogolem godzin zegarowych |
88 |
Ogolem godzin kredytowych |
4.53 |
Czas trwania kursu |
4 tygodnie |
Cele kursu "Sieci i systemy operacyjne"
Kurs ma na celu przekazanie studentom rozumienia procesu interakcji uzytkownika ze sprzetem komputerowym w pracy z aplikacjami ogolnego zastosowania. Ukonczenie tego kursu w ramach kierunku oferowanego przez Full Sail i zakonczonego dyplomem Associate of Science, A.S. zwieksza szanse absolwentow na otrzymanie pierwszego zatrudnienia w firmach specjalizujacych sie w grafice, animacji i projektowaniu gier komputerowych w srodowiskach multimedialnych.
Kurs "Produkcja video i telewizyjna"
Kurs " Produkcja video i telewizyjna" uczy studentow pracy z kamera, rezyserii, edycji i innych niezbednych technik produkcji video. Nacisk kladzie sie zarowno na techniki z obszaru plenerowej produkcji video, jak i produkcji studyjnej. Studenci stopniowo poznaja szereg technik operowania kamera, oswietlenia, prace z dzwiekiem przeznaczonym do video, rezyserie "z reki", rezyserie techniczna, produkcje, prace ze sprzetem i podstawowe techniki edycji.
Program kursu
Godziny zegarowe |
|
Proces produkcji video |
86 |
Produkcja plenerowa |
34 |
Produkcja studyjna |
16 |
Edycja i postprodukcja |
36 |
Ogolem godzin zegarowych |
172 |
Ogolem godzin kredytowych |
8.53 |
Czas trwania kursu |
8 tygodni |
Cele kursu "Produkcja video i telewizyjna"
Przekazanie studentom wiedzy o stanowiskach, procedurach, zasadach i technologiach zwiazanych z tworzeniem produktu wideo. Ukonczenie tego kursu w ramach kierunku oferowanego przez Full Sail i zakonczonego dyplomem Associate of Science, A.S. zwieksza szanse absolwentow na otrzymanie pierwszego zatrudnienia na stanowiskach gripow, kamerzystow, koordynatorow scenariusza, asystentow kamerzysty, plenerowych technikow dzwieku, asystentow edytora, gripow " dolly", gripow pomocniczych, asystentow produkcji i innych stanowiskach przy produkcji video i mediow cyfrowych.
Kurs "Projektowanie stron internetowych"
W trakcie kursu " Projektowanie stron internetowych" analizowany jest proces tworzenia ciekawych i jednoczesnie w pelni funkcjonalnych stron sieci www. Studenci poznaja doglebnie procedury tworzenia stron przy uzyciu jezyka HTML oraz innych pokrewnych narzedzi. Nacisk kladzie sie na optymalizacje elementow grafiki. Studenci maja mozliwosc manipulacji obrazu i budowy animowanych elementow stron internetowych, poznaja takze jezyk Javascript jako narzedzie wzmacniajace funkcjonalnosc wlasnej strony. Dyskusje grupowe koncentruja sie na przyszlosci internetu i rozwoju sieci www.
Program kursu
Godziny zegarowe |
|
Storyboard i przygotowanie do budowy strony sieci www |
12 |
Projektowanie interfejsu |
12 |
HTML |
24 |
Budowanie zawartosci (grafiki i tekstu) |
20 |
Optymalizacja elementow grafiki |
12 |
Programy edytorskie HTML |
16 |
Analiza animacji, dzwieku i wideo przeznaczonych do sieci www |
8 |
Javascript i funkcjonalnosc strony sieci www |
20 |
Ogolem godzin zegarowych |
124 |
Ogolem godzin kredytowych |
6.13 |
Czas trwania kursu |
8 tygodni |
Cele kursu "Projektowanie stron Internetowych"
Kurs ma na celu przekazanie studentom umiejetnosci projektowania i budowania w pelni funkcjonalnych stron sieci www, przeznaczonych do roznych celow i dla roznych odbiorcow, od stron malych firm po witryny wielkich korporacji. Ukonczenie tego kursu w ramach kierunku oferowanego przez Full Sail i zakonczonego dyplomem Associate of Science, A.S. zwieksza szanse absolwentow na otrzymanie pierwszego zatrudnienia na stanowiskach grafikow/projektantow i tworcow HTML, w srodowiskach zwiazanych z biznesem elektronicznym i produkcja multimedialna.
Kurs "Wprowadzenie do grafiki trojwymiarowej 3D"
W ciagu tego kursu, studenci poznaja zasady i sposoby projektowania trojwymiarowej grafiki komputerowej. Kurs " Wprowadzenie do grafiki trojwymiarowej 3D" prowadzi studentow poprzez metody i techniki modelowania, cieniowania i animacji objektow wirtualnych przy uzyciu najnowoczesniejszego oprogramowania i sprzetu komputerowego. Wyrenderingowane modele i sekwencje animacyjne tworzone sa w celu wzbogacenia osobistych stron sieci www studentow, projektow na CD-ROMach i DVD.
Program kursu
Godziny zegarowe |
|
Wprowadzenie do animacji komputerowej |
24 |
Zasady 3D |
36 |
Podstawy modelowania |
36 |
Animacja modeli trojwymiarowych |
36 |
Techniki renderingu |
36 |
Programy edytorskie HTML |
16 |
Transfer medialny i optymalizacja |
24 |
Ogolem godzin zegarowych |
192 |
Ogolem godzin kredytowych |
9.60 |
Czas trwania kursu |
8 tygodni |
Cele kursu "Wprowadzenie do grafiki trojwymiarowej 3D"
Kurs ma na celu wyposazenie studentow w umiejetnosci modelowania i animacji obrazu graficznego, z przeznaczeniem do roznych sposobow wyprowadzenia multimedialnego, jak, na przyklad, internet i sieciowe "kioski" informacyjne. Ukonczenie tego kursu w ramach kierunku oferowanego przez Full Sail i zakonczonego dyplomem Associate of Science, A.S. zwieksza szanse absolwentow na otrzymanie pierwszego zatrudnienia na stanowiskach animatorow w szeregu dzialow multimedialnych, poczawszy od reklamy, poprzez prototypowanie produktu, a skonczywszy na autorskich opracowaniach mediow interaktywnych.
Kurs "Grafika 3D w czasie rzeczywistym"
Podczas kursu " Grafika 3D w czasie rzeczywistym", studenci ucza sie procedur i kontrolowania oprogramowania, wykorzystywanych do tworzenia w pelni interaktywnych produktow rzeczywistosci wirtualnej. Ten ekscytujacy obszar multimediow jest wykorzystywany przy symulacji wizualnej, w rozrywce, produkcji i na polu edukacji. W czasie kursu wykladane sa zasady narzedzi opracowan autorskich, uczestnicy kursu maja takze mozliwosc wykorzystania sprzetu i oprogramowania stosowanych na polu rzeczywistosci wirtualnej.
Program kursu
Godziny zegarowe |
|
Wprowadzenie do grafiki 3D w czasie rzeczywistym |
8 |
Modelowanie w czasie rzeczywistym |
28 |
Systemy rzeczywistosci wirtualnej |
20 |
Tworzenie projektu grafiki 3D w czasie rzeczywistym |
8 |
Budowanie projektu grafiki 3D w czasie rzeczywistym |
44 |
Analiza animacji, dzwieku i wideo przeznaczonych do sieci www |
8 |
Aplikacja fusion w trybie run time |
12 |
Ogolem godzin zegarowych |
120 |
Ogolem godzin kredytowych |
6.13 |
Czas trwania kursu |
8 tygodni |
Cele kursu "Grafika 3D w czasie rzeczywistym"
Kurs ma na celu przedstawienie studentom podstawowych aplikacji grafiki 3D w czasie rzeczywistym, wzbogacajac w ten sposob ich znajomosc alternatywnych platform cyfrowego wyprowadzenia produktu. Ukonczenie tego kursu w ramach kierunku oferowanego przez Full Sail i zakonczonego dyplomem Associate of Science, A.S. zwieksza szanse absolwentow na otrzymanie pierwszego, profesjonalnego zatrudnienia na polach opracowan autorskich gier multimedialnych, mediow interaktywnych z przeznaczeniem do zastosowania w edukacji lub biznesie i wielu innych stanowiskach zwiazanych z tym rozwijajacym sie obszarem multimediow.
Kurs "Asemblacja mediow cyfrowych"
Kurs " Asemblacja mediow cyfrowych" laczy wszystkie elementy multimediow. Najbardziej doglebnie omawiane sa projekt i budowanie produktu interaktywnego.
Studenci przechodza przez caly proces produkcji multimedialnej, poczawszy od wstepnej koncepcji, a skonczywszy na dystrybucji produktu, stosujac wszystkie narzedzia i umiejetnosci zdobyte w trakcie wczesniejszych kursow.
Kurs " Asemblacja mediow cyfrowych" wyposaza studentow w zdolnosc trafnej oceny aktualnych trendow i technologii medialnych, wlacznie z internetem, oraz do wykorzystania tychze zdolnosci w produkcji, montazu i wpisywaniu projektow na CD-ROMy lub inne kompatybilne formaty urzadzen pamieciowych.
Program kursu
Godziny zegarowe |
|
Przygotowanie skryptu i storyboard w mediach interaktywnych |
12 |
Projekt i struktura interfejsu |
40 |
Montaz przy zastosowaniu programow opracowan autorskich |
80 |
Komputerowa manipulacja wideo |
20 |
Cyfrowy dzwiek w multimediach |
20 |
Koncowa postprodukcja |
10 |
Wpisywanie projektu w format CD-ROM |
10 |
Ogolem godzin zegarowych |
192 |
Ogolem godzin kredytowych |
9.60 |
Czas trwania kursu |
8 tygodni |
Cele kursu "Asemblacja mediow cyfrowych"
Kurs ten szkoli studentow w budowaniu produktow multimedialnych oraz wpisywaniu ich w format interaktywny.
Ukonczenie tego kursu w ramach kierunku oferowanego przez Full Sail i zakonczonego dyplomem Associate of Science, A.S. zwieksza szanse absolwentow na otrzymanie pierwszego, profesjonalnego zatrudnienia na stanowiskach projektantow mediow cyfrowych, autorow multimedialnych, menedzerow d.s. projektu i technikow sterujacych multimediami.