Chicagowska Opera, która świętuje siedemdziesiąte urodziny, rozpoczyna nowy sezon w ten weekend. Choć w sezonie 2024/25 brakuje polskich akcentów, to fani i miłośnicy opery nie będą rozczarowani. Na deskach Lyric w ciągu najbliższych ośmiu miesięcy zobaczymy cztery klasyczne opery, dwa dzieła współczesne, których wcześniej nie wystawiano w Chicago, a także różne wydarzenia specjalne.
Sezon jesienny zainauguruje „Rigoletto” Verdiego (grany od 14 września do 6 października) pod dyrekcją Enrique Mazzoli, w reżyserii Mary Birnbaum, z Igorem Golovatenko w roli tytułowej.
Następny będzie „Fidelio” Beethovena (od 26 września do 10 października), również pod dyrekcją Mazzoli i wyreżyserowany przez Matthew Ozawę.
Wśród klasyków nie zabraknie słynnego „Wesela Figara” Mozarta. Ta opera będzie grana w listopadzie.
Na swoją premierę czekała od czasów pandemii opera „Blue” kompozytorów tworzących na Broadwayu Jeanine Tesori i Tazewella Thompsona. Jest to opowieść o rodzinie policjanta, którego syn został zabity przez innego policjanta.
Wiosną 2025 Lyric Opera wystawi „Cyganerię” Pucciniego pod dyrekcją Jordana de Souza, w reżyserii Melanie Bacaling.
Co roku do klasyki, opera chicagowska dodaje też nowe, współczesne dzieła. Jednym z nich będzie wystawione wiosną „The Listeners”, skomponowane przez Missy Mazzoli i Royce’a Vavreka. „The Listeners” opiera się na thrillerze kanadyjskiego pisarza Jordana Tannahilla z 2021 roku. Ta opera opowiada historię kobiety, która słyszy dźwięki, których nikt inny nie słyszy.
W tym sezonie nie zabraknie też koncertów specjalnych: Patti LuPone, „Sondra Radvanovsky: The Puccini Heroines” oraz „Lyric in Concert: A Wondrous Sound”, podczas którego zaprezentuje się ponad 100 artystów z Lyric Opera.
Małgorzata Ptaszyńska Kulujian