Film „Everything Everywhere All at Once” zdobył aż siedem z jedenastu otrzymanych nominacji do Oscara: za najlepszy film, najlepszy scenariusz oryginalny, najlepszą reżyserię, najlepszy montaż, a także dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej, drugoplanowej i najlepszego aktora drugoplanowego.
Daniel Scheinert, współreżyser filmu, który wspólnie ze swoim kreatywnym partnerem Danielem Kwanem, trzykrotnie wystąpił na scenie niedzielnej gali odbierając statuetki za najlepszy film, najlepszą reżyserię i scenariusz, podczas największej imprezy w show-biznesie miał na sobie wieczorowy strój uratowany z zagubionego na lotnisku bagażu. Najprawdopodobniej używany i kilkuletni.
Podczas gdy inne gwiazdy nosiły kreacje Louis Vuitton, czy Versace, Scheinert miał na sobie czarny smoking z Unclaimed Baggage, sklepu w Scottsboro w stanie Alabama, który zajmuje się sprzedażą zawartości bagaży pozostawionych na lotniskach przez podróżnych. Ma on umowę ze wszystkimi liniami krajowymi, więc po upływie pewnego czasu wszystkie zapomniane i „osierocone” walizki (linie starają się znaleźć właścicieli, ale czasami okazuje się to niemożliwe) wraz z zawartością trafiają właśnie tam, gdzie za często symboliczną cenę zmieniają właściciela. Zdarzają się naprawdę wartościowe i unikalne przedmioty, choćby – jak widzimy na powyższym przykładzie – smokingi, w których można wystąpić na oskarowej gali. Zainteresowani mogą odwiedzić sklepową stronę www.unclaimedbaggage.com lub ich profil na Facebooku.
Każdego dnia sklep przetwarza tysiące pozostawionych bagaży, odkrywając w nich wszystko, od diamentowych kolczyków po oprawioną czaszkę jelenia. Jedna trzecia przedmiotów jest przekazywana na cele charytatywne, jedna trzecia jest poddawana recyklingowi, a jedna trzecia trafia do sprzedaży w lokalnym i internetowym sklepie. Scheinert, pochodzący z Birmingham w Alabamie, kupił smoking osobiście w tym sklepie wiele lat temu.
„To niesamowite” — mówi Jennifer Kritner, wiceszefowa UnclaimedBaggage, a także dyrektor organizacji charytatywnej Reclaimed for Good.
Garnitury i smokingi są często spotykane w Unclaimed Baggage, wycenione od 20 do 80 procent ich wartości detalicznej. Ale znalezienie takiego, który będzie pasował, może być trudne. Większość garniturów i strojów formalnych, które odzyskuje sklep, jest szyta na miarę lub szyta na zamówienie.
Reszta zespołu Scheinerta była również wyjątkowo ubrana: były tam między innymi, niestandardowe buty z Xol Original, organizacji non-profit z Kolorado, która współpracuje z rdzennymi rzemieślnikami z całego świata; koszula z Exclusive Culture, sklepu w Fashion District w Los Angeles, który wygląda na już zamknięty. Scheinert uzupełnił garderobę okularami z Society of the Spectacle i biżuterią Essinbee, lokalnej marki z jego sąsiedztwa, a także guzikami do marynarki z Remainders, sklepu non-profit zajmującego się recyklingiem rękodzieł z Pasadeny w Kalifornii.
Współreżyser Scheinerta, Kwan, również trafił na pierwsze strony gazet, wybierając szkarłatny smoking z napisem „Punk” na plecach z wytwórni Goodfight z Los Angeles.
Ashley Fetters Maloy, która zajmuje się modą dla The Post, powiedziała, że docenia, kiedy mężczyźni odchodzą od tradycyjnego czarno-białego smokingu z muszką — zwłaszcza podczas rozdania Oscarów. Ale w przypadku Scheinerta podejście do stroju nie powiodło się.
„Myślę, że takie eksperymenty działają najlepiej, gdy strój nadal komunikuje równoważny poziom formalności i grawitację na specjalne okazje – jak wiele innych garniturów i smokingów zeszłej nocy” – napisała Fetters Maloy. Uważa, że jego oszczędny strój był imponujący i dobry do noszenia na innych, mniej formalnych imprezach, to dla niej Scheinert – w skórzanym pasku i wąskim krawacie – wyglądał na nieco niedbale ubranego jak na galę rozdania Oscarów.
rj